آموزش xx آموزش

آموزش آموزش آموزش

آموزش xx آموزش

آموزش آموزش آموزش

از ۱۰ دختر زیر ۱۶ سال که سقط جنین غیر قانونی می‌کنند، یک دختر می

طی چند وقت گذشته کانال دو شبکه سراسری سیمای ایران در اخبار ساعت ۳۰/۸ مبادرت به پخش اخباری در رابطه با پزشک های خلاف کار و افراد دیگر که قصد شیادی در حرفه پزشکی دارند نموده است. اکثر این افراد مبادرت به سقط جنین در مطب های خصوصی و زیر زمینی می نموده اند . سوال مهم از شبکه سیمای ایران این است که آیا در میان نیروی انتظامی ، دادگستری ، روحانیون ، معلمین ، مهندسین و … افراد خلاف کار وجود ندارد که این شبکه تلویزیونی جامعه پزشکی را طی برنامه های هدف دار مورد حمله قرار داده است . و آیا این شبکه خلاف کاری حرفه های دیگر را نیز مانند حرفه پزشکی بزرگ نمایی می کند ؟اصولا هدف از پخش این اخبار آنهم به شکل غیر حرفه ای ، و تنها نشان دادن مواد مخدر و دستگاه های تریاک کشی در مطب پزشکی چیست ؟ هدف سیما از پخش این اخبار هشدار دادن به مردم در رابطه با سقط جنین غیر قانونی و عوارض آن نبود ، بلکه شبکه دو تلویزیون سراسری ایران می خواست بگویید : “مردم ببینید پزشکان فاسدند.” ، اگر هدف سلامت مردم است ، چرا این شبکه به پخش خبرهایی که سلامت مردم را تهدید می کند نمی پردازد ؟ ما حاضریم یک لیست ده صفحه ای از مواردی که در حال حاضر سلامت مردم را تهدید می کند در اختیار سیما قرار دهیم تا خبرنگاران غیر حرفه ای آن مجبور نشوند به دنبال خبرهای کوچه بازاری بگردند. ما ( سایت پزشکان بدون مرز ) قصد بررسی این مسئله را نداریم اما در رابطه با سقط جنین کمی باید تامل کرد :

آمار غیررسمی خبر از مرگ دختران زیر ۱۶ سال بر اثر سقط جنین می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد که از هر ۱۰ دختر زیر ۱۶ سال که سقط جنین غیر قانوی می‌کنند، یک دختر می‌میرد.

قانون فقط در زمانی که حیات مادران به خطر می‌افتد سقط جنین را مجاز می‌داند که آن هم با تأیید پزشکان متخصص و پزشکی قانونی می‌باشد. بقیه سقط‌جنین‌‌ها در ایران زیرزمینی است و چون غیرقانونی است، غالباً به وسیله مراکز غیرحرفه‌ای و غیربهداشتی انجام می‌شود که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد منجر به سقط موفق می‌شود.

لازم به ذکر است از هر ۱۰۰ سقط جنین غیر قانونی در ایران احتمالا ۲۰ تا ۳۵ درصد منجر به فوت می‌شود و این دختران بین سنین ۱۶ الی ۳۰ سالگی هستند.

مرگ یک زن در تهران منجر به شناسایی یک مرکز زیرزمینی شد. اعضای باند گرداننده این مرکز بسیار کثیف و غیربهداشتی دو زن و چند مرد بودند که تنها طی چهار ماه اقدام به بیش از ۷۰ مورد جراحی غیرقانونی کرده بودند که با وجود دریافت مبالغ کلان اغلب منجر به عفونت و نهایتاً مرگ زن شده‌اند. سالانه ۵۰ میلیون سقط جنین در جهان روی می‌دهد که ۳۰ میلیون از این مجموعه قانونی و ۲۰ میلیون مورد به طور غیرقانونی انجام می‌شود.

سقط جنین غالباً در اثر ارتباط نامشروع انجام می‌شود و معضلات اجتماعی همیشه زنجیروار به هم متصلند. بیکاری، فقر و اعتیاد زمینه‌های فحشا را ایجاد می‌کند و همه اینها علت و معلول در کنار هم هستند که صرفاً با وضع قوانین نمی‌توان با این مشکلات مبارزه کرد. تا زمانی که فقر و اعتیاد است و مردم از نظر مالی مشکل دارند، این مشکلات هم وجود دارد. این وظیفه همه دست‌اندرکاران نظام است که درصدد رفع این معضل باشند.»

اصل سه قانون اساسی، تکالیفی برای دولت وضع کرده که از جمله موارد، ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مسائل فساد و تباهی است. هرچند که اقداماتی دراین زمینه انجام شده اما این اقدامات کافی نبوده و همین مورد یکی از عوامل ازدیاد گسترش روابط نامشروع است که دولت باید اقداماتی را انجام دهد تا این زمینه‌‌ها از بین برود.

محیط مناسب زمانی ایجاد می‌شود که همه افراد از حقوق مصرح خود در قانون اساسی اطلاع داشته باشند و این حقوق شامل حق داشتن مسکن، شغل و تحصیل است. اگر حقوق اولیه افراد تأمین شود، جامعه به سوی ناهنجاری‌های اجتماعی گرایش پیدا نمی‌کند. جامعه‌ای که در آن ناهنجاری‌‌ها به وجود می‌آید بیمار و آسیب‌پذیر است.

یادآوری می کنیم فرهنگ و عقاید مذهبی ما اجازه سقط جنین آزاد را مثل کشور سوئد نمی‌دهد

اگرچه سازمان پزشکی قانونی کشور در دی ماه ۱۳۸۰، سقط جنین را در ۵۱ مورد مجاز اعلام کرده است اما آمار ها نشان دهنده سیر صعودی سقط جنین غیرقانونی در ایران است و این معضل موجب به وجود آمدن باندهای متعدد غیرقانونی در کشور شده است هر روز بر تعداد گزارش‌های مردمی از وجود زیزمین‌های مخوف و غیرقانونی سقط جنین افزوده می‌شود.

دکتر حسین ملک‌افضلی، در سال ۱۳۸۲ درمورد آمار سقط جنین در کشور گفت: با توجه به غیرقانونی بودن سقط جنین در کشور نمی‌توان آمار کامل و صحیح ارائه کرد. برآوردهای غیررسمی که چند سال پیش در یک تحقیق علمی آمده بود، عدد ۸۰ هزار سقط در سال را نشان می‌داد. براساس آمار دیگر بیشترین زنانی که به سقط جنین دست می‌زنند، ۲۳ ساله هستند و این به خاطر روابط ممنوعه قبل از ازدواج صورت می‌گیرد یا این که در دوران نامزدی باردار شده‌اند.

طبق آمار جهانی، سالانه ۷۵ میلیون بارداری ناخواسته در دنیا پیش می‌آید که ۴۵ میلیون از این بارداری‌های ناخواسته به سقط جنین می‌انجامد. سقط جنین در میان دختران ۱۵ تا ۱۹ سال ۱۹ درصد، ۲۰ تا ۲۴ سال ۳۳ درصد و تا ۳۰ سال و بالاتر ۲۵ درصد است.

دسترسی به داروهای سقط جنین همانند دیگر داروهای نایاب در ناصر خسرو بسیار سهل و آسان است اما با قیمت‌‌های بسیار بالا. اگرچه به دلیل داشتن عوارض زیاد آمپول‌های سقط جنین، فروش این آمپول‌‌ها ممنوع اعلام شده است.

استفاده از آمپول‌های سقط جنین، حاملگی خارج از رحم را از بین نمی‌برد و گاه جنین به صورت مرده در درون شکم باقی می‌ماند که خود باعث بروز بیماری تحت عنوان «بچه‌خوره» می‌شود. در این مرض شخص دچار خونریزی شدید می‌شود و چون افراد درخواست‌کننده نسبت به استفاده از این آمپول‌‌ها تخصصی ندارند، گمان می‌کنند که حاملگی از بین رفته است و همین مشکلات بعدی را برای زنان سبب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد